موج گرما؛ چالش برگزاری بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند 

در حالی که هواشناسی هند هشدار گرما صادر کرده است، میلیون‌ها نفر از مردم این کشور برای شرکت در انتخابات به حوزه‌های اخذ رای آمدند.

در میانه موج گرما در هند، میلیون‌ها نفر از مردم پای صندوق‌های رای رفته و در دور ماقبل آخر انتخابات ملی خود که بزرگ‌ترین انتخابات جهان محسوب می‌شود، رای می‌دهند. 

به گزارش رویترز، در بسیاری از مناطق هند دما بیش از ۴۵ درجه سانتیگراد بوده  و مردم برای اینکه در آفتاب سوزان گرفتار نشوند پیش از شروع رای‌گیری در ساعت ۷ صبح، در شعبه‌های اخد رای صف بستند. در همین حال، هواشناسی هند برای چندین ایالت هشدار «قرمز» موج گرما صادر کرده و امدادگران در حوزه‌های رای‌گیری حاضر بودند تا در صورت گرمازدگی به کمک مردم بشتابند. افزون بر این، دستگاه‌های مه‌پاش، مناطق انتظار با سایه‌بان و آب سرد نیز در تمام حوزه‌ها در دسترس بود.

در ایالت هاریانا در شمال هند، برخی از مردم که نزدیک شعبه‌های رای‌گیری زندگی می‌کردند با نوشیدنی‌های خنک و میوه‌های رایگان برای کمک به رای‌دهندگان حاضر شدند. 

پی کریشنامورتی، رئیس حوزه انتخابات دهلی، به رویترز گفت: «ما امیدواریم که مردم بر ترس موج گرما غلبه کنند و بیایند و رای دهند». 

گفته می‌شود تا ساعت ۳ عصر به وقت محلی ۴۹.۲ درصد مردم هند در انتخابات امروز مشارکت کردند. 

انتخابات هند چندین مرحله دارد؛ رای‌گیری‌ها از ۱۹ آوریل آغاز شده و قرار است اول ژوئن به پایان برسد. نتایج انتخابات نیز سه روز پس از آن مشخص خواهد شد. به طور کلی، نزدیک به ۹۷۰ میلیون رای دهنده که بیش از ده درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، واجد شرایط رای دادن در انتخابات هند هستند. به همین دلیل، این رای‌گیری بزرگ‌ترین انتخابات جهان لقب گرفته است. تا کنون انتخابات برای ۸۹ درصد از کرسی‌های مجلس به پایان رسیده و رای‌گیری برای ۵۷ کرسی باقی مانده در اول ژوئن برگزار خواهد شد. 

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار